|
Публичност и прозрачност при обсъждане, съгласуване и реализация на плана за развитие на община Eлин Пелин.
Планът за развитие на община Елин Пелин е подготвен от екип експерти, които са работили в тясно сътрудничество с кмета на общината и неговия екип. Като част от програмата си екипът на местната власт предвижда тясно сътрудничество с формациите на гражданското общество, със социалните и икономически партньори.
Управленският екип на местната власт избира пътя на съгласуване и обогатяване с мненията и предложенията на гражданите на вече създаден проект за Общински план за развитие. По такъв начин екипът поема отговорността за стратегическата насоченост на Плана във връзка с управленската си програма, но я съгласува и подчинява на вижданията и партньорството с гражданското общество.
Проектът на План за развитие ще бъде представен на обществено обсъждане, преди да бъде одобрен от Общински съвет за развитие. По такъв начин пред местният парламент ще бъде представен един завършен проект и мнението на обществеността за него, което е основа за конструктивни обсъждания и решения.
Общественото обсъждане на Проекта за План за развитие ще се проведе чрез: Представяне на Основните цели и приоритети на плана в местните медии; обсъждане на целите, приоритетите, мерките и конкретните проекти на срещи, организирани от общинската управа ; организиране на събирането на предложения на гражданеите чрез поставяне на кутии за предложения в сградата на общината, читалището и други обществени места - кина, средно училище, видео клубове и др.; създаване на временна комисия за събиране и обобщаване на предложенията след изтичането на срока за тяхното представяне; провеждане на среща на кметската управа с гражданите по повод подготовката на Проекта за общински план за развитие в местния парламент.
Следваща стъпка е осъществяването на граждански контрол на реализацията на Плана и изграждането на обществени нагласи за дефиниране на целите и приоритетите на общината през първия планов период на участие на България и Община Елин Пелин в Европейския съюз - от 2007 до 2013 година. Публичните отчети и обсъждания на постигнатите резултати са основни инструменти на гражданския контрол върху изпълнението. Краткият период на действие на плана - 3 години предполага отчитане на резултатите всяка година.
Партньорство
Основни партньори на Местната власт в процеса на подготовка, съгласуване и контрол на Плана за развитие са социалните и икономически партньори на територията на общината. Това са представители на организации на работодателите, професионалните съюзи, НПО, други най-значими организации в просветната, научната, културната, здравната и др. области.
Участието на партньорите на всички нива на подготовка, съгласуване и обсъждане, контрол на изпълнението, гарантира прозрачност, компетентност, ефективност и реалистичност на Плана за развитие. Чрез тях той се обогатява така както с друга гледна точка, освен тази на местната власт, така и с инструментите на гражданското общество, които се основават на прякото участие на гражданите и технте организации.
Местният частен бизнес играе все по-голяма роля в развитието на местните общности, поради своя нарастващ стабилитет, все повечето наемна работна ръка, ангажирана в частни компании и възможностите и за развитие на малкия бизнес. Развитието на Общината е невъзможно без участието на частната инициатива - като партньор, като коректив, като инвеститор и като генератор на нови инициативи за развитие.
Информационно осигуряване на процеса на подготовка, обсъждане, съгласуване и контрол на общинския план за развитие.
Основните източници за информационно осигуряване на подготовката на плана са:
Официални статистически издания на НСИ;
Работна статистика, работни документи и бележки, притежание на експертите, изготвили Плана;
Статистически данни, предоставени от Кметския екип, притежание на местната власт Община Елин Пелин
Данни от лични стопанства, от запитвания или интервюиране на работници и работодатели;
Предишни разработки и студии за регионалната социално-икономическа среда, или за групи от отделни фактори;
Предишни осъществени планове и проекти на областно, или местно ниво, друга информация достъпна за работните групи. |
|
|
|